Pravidla provozu v ZŠ a MŠ Blatnice pod Svatým Antonínkem pro školní

rok 2020/2021

 

Pravidla provozu MŠ

 

Příloha č. 1 - Semafor

 

Mateřská škola

 

(na vědomí všem zaměstnancům školy a jejich zákonným zástupcům)

 

Veškerá aktuální oznámení budou pro zaměstnance MŠ zasílána e-mailem a předávána přes vedoucí učitelku MŠ jednotlivým zaměstnancům. Zákonní zástupci dětí sledují nástěnky v jednotlivých třídách a informace dostávají i od pedagogických pracovníků. Veškeré změny a informace také naleznou na webových stránkách školy. Využito bude k rychlému předávání informací také hlášení obecních rozhlasů dotčených obcí.

Ředitelka ZŠ a MŠ Blatnice pod Svatým Antonínkem v souladu s metodickým doporučením MŠMT „PROVOZ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ VE ŠKOLNÍM ROCE 2020/2021 VZHLEDEM KE COVID-19“ ve znění k 24. 8. 2020, stanovuje následující podmínky pro provoz MŠ Blatnice pod Svatým Antonínkem.

 

 

1. Účastníci předškolního vzdělávání

 

  • Předškolního vzdělávání se účastní všechny děti bez omezení. Prezenční i případná distanční výuka předškolních dětí v posledním roce MŠ je povinná.
  • Nevyžaduje se žádné potvrzení o bezinfekčnosti. Osoby, které vykazují příznaky onemocnění, nesmí do školy vstoupit. Dítěti (popřípadě zaměstnanci školy) s přetrvávajícími příznaky infekčního onemocnění, které jsou projevem chronického onemocnění, včetně alergického onemocnění (rýma, kašel), je umožněn vstup do školy pouze v případě, prokáže-li, že netrpí infekční nemocí (lékařské potvrzení).

 

 

2. Rozsah provozu

 

  • Provozní doba v MŠ Blatnici pod Svatým Antonínkem je od 6.30 – 16.00 hod., v MŠ Suchov od 7.00 – 15.00 hod.
  • Vycházky dětí s pedagogy jsou povoleny do méně frekventovaných prostor obce.

 

3. Příchod do školy a pohyb po škole

 

  • Pohyb na veřejných prostranstvích a v dopravních prostředcích se řídí obecnými nařízeními ministerstva zdravotnictví. Škola neorganizuje příchod ani odchod rodičů s dětmi do školy.
  • Vstup do budovy je povolen dětem a zaměstnancům školy. Rodičům dětí a dalším osobám je umožněn vstup pouze v rouškách. V prostorách školy se zdržují co nejméně.
  • Zákonní zástupci při vstupu do školy použijí dezinfekci.
  • Po příchodu do třídy si děti i učitelé umyjí ruce teplou vodou a mýdlem (20 – 30s) nebo opět použijí dezinfekci.
  • Po celou dobu pobytu ve škole dodržují děti i zaměstnanci zvýšenou hygienu (pravidelné mytí rukou mýdlem, opakované používání dezinfekce).

 

4. Školní třída, učebna

 

  • Ve třídě a ani v jiných prostorách školy nemusí mít děti roušku. Toto opatření se může změnit při vyhlášení Stupně pohotovosti v oblasti ochrany veřejného zdraví pro region Hodonín (Semafor - viz Příloha č. 1)
  • Větrání místnosti se provádí opakovaně, krátkodobě a intenzivně po celou dobu pobytu dětí ve třídě.

 

5. Opatření při podezření na infekci Covid -19

 

  • Škola nesleduje průběžně zdravotní stav všech dětí. Je však věnována zvýšená pozornost výskytu příznaků infekčních onemocnění u dětí i zaměstnanců.
  • Všechna onemocnění nebo podezření na onemocnění dětí nebo zaměstnanců se budou hlásit vedoucí učitelce MŠ, která informuje ředitelku školy.

 

Při zjištění, objevení příznaků infekční nemoci:

  • příznaky jsou patrné již při příchodu dítěte – dítě není vpuštěno do budovy školy a jeho zákonný zástupce dítě odvádí
  • příznaky se vyskytnou, jsou patrné v průběhu přítomnosti dítěte ve škole; neprodleně dojde k poskytnutí roušky a umístění do předem připravené samostatné izolační místnosti a současně informování zákonného zástupce dítěte s ohledem na bezodkladné vyzvednutí dítěte ze školy.
  • Ve všech uvedených případech škola informuje zákonného zástupce o tom, že má telefonicky kontaktovat praktického lékaře, který rozhodne o dalším postupu.
  • Jako místnost pro případnou izolaci dítěte v případě podezření na výskyt onemocnění covid – 19 je určena volná místnost na pomůcky – třída Motýlci a menší místnost pro bývalou třídu s menším počtem dětí pro třídy Sluníčka a Berušky. V MŠ Suchov je dítě izolováno do místnosti určené ke skladování pomůcek. Pro tento případ bude vyčleněna toaleta, která nebude používána jinými osobami.
  • V případě objevení infekčních příznaků u zaměstnance školy, školu opouští v nejkratším možném čase s použitím roušky a dalších hygienických pravidel.

 

6. Opatření při potvrzeném výskytu Covid – 19 ve škole

 

  • V případě výskytu onemocnění covid-19 se karanténa týká okruhu osob, které byly v rizikovém kontaktu. O okruhu těchto osob rozhoduje příslušná KHS na základě protiepidemického šetření.
  • Škola neprodleně informuje o vzniklé situaci a následných krocích v provozu školy stanovených KHS a o případné úpravě způsobu vzdělávání předškolních dětí v posledním roce MŠ, zákonné zástupce dětí a svého zřizovatele.
  • Škola poskytuje vzdělávání distančním způsobem, pokud je v důsledku krizových nebo mimořádných opatření nebo z důvodu nařízení karantény znemožněna osobní přítomnost ve škole více než poloviny dětí třídy Sluníčka. Prezenční výuka dotčených dětí přechází na výuku distančním způsobem.  Ostatní děti, kterých se zákaz nedotkne, pokračují v prezenčním vzdělávání. Preferuje se, aby zároveň zůstávali součástí jedné skupiny.
  • Děti v posledním roce předškolního vzdělávání mají povinnost se distančně vzdělávat.
  • Škola přizpůsobí distanční vzdělávání podmínkám dětí a zákonných zástupců. Zákonný zástupce dítěte, který nemá podmínky pro distanční vzdělávání, může požádat školu o poskytnutí zařízení nezbytného pro zajištění distančního vzdělávání dítěte po dobu nezbytně nutnou formou zápůjčky notebooku či jiného vhodného zařízení.

 

7. Dezinfekce osob a prostor

 

  • Dávkovače s dezinfekcí jsou při vstupu do budovy, na určených toaletách, kde bude probíhat výuka.
  • Zaměstnanci školy provádějí několikrát denně dezinfekci klik, madel, spínačů světel, baterií u umyvadel, splachovadel, tlačítek u zásobníků mýdel či dezinfekce, úklid hygienických zařízení a dalších exponovaných míst. Nepoužívat alergenní prostředky!
  • Jednou denně probíhá mokrý úklid a dezinfekce podlah ve třídách a ve společných prostorách, koberce se vysávají.
  • Na toaletách a ve třídách jsou k dispozici papírové ručníky.
  • V případě nutnosti sloučení dětí dvou tříd, bude herna vyvětrána a provede se dezinfekce často užívaných předmětů.
  • Vyprazdňování odpadkových košů: minimálně jednou denně.
  • Praní prádla bude probíhat o vysokých teplotách nad 60°C. Použité prádlo se neprotřepává, třídění se provádí ve vyčleněné místnosti v přízemí MŠ.
  • Použité prádlo musí být skladováno v obalech (na jedno použití, omyvatelné a dezinfikovatelné) ve vyčleněné místnosti v přízemí MŠ

 

8. Vydávání stravy

 

  • Děti i zaměstnanci si před vydáváním stravy umyjí ruce teplou vodou a mýdlem, použijí dezinfekci.
  • Nebude umožněn samoobslužný výdej.

 

9. Omlouvání absence

 

  • Prezenční i distanční výuka je pro žáky třídy „Sluníčka“ povinná. Omlouvání běžné absence probíhá dle školního řádu zákonným zástupcem.
  • V případě, že se u dítěte nebo učitele projeví doma příznaky virového onemocnění (kašel, horečka, dušnost, ztráta chuti či čichu), nesmí taková osoba vstoupit do školní budovy. Zůstává doma a neprodleně informuje pedagoga o vzniklé situaci.
  • Zákonní zástupci jsou povinni být k zastižení na telefonních číslech vedených v evidenci školy.
  •  

 10. Společná ustanovení

 

  • Práva a povinnosti žáků, jakož i jiná ustanovení školního řádu a organizačního řádu školy, která nejsou ošetřena tímto nařízením, se řídí platným školním řádem.
  • Tyto zásady jsou platné po dobu platnosti metodického doporučení MŠMT a nařízení obecné povahy ministerstva zdravotnictví. V souladu s platnými nařízeními Krajské hygienické stanice může dojít ke zpřísnění či úpravě pravidel zde uvedených. 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Mgr. Ladislava Nosková, ředitelka školy

 

 





ÿ 㰐ڼ